ჩვეულებრივ, ადამიანები ნაკლებად ფიქრობენ იმ სოციალურ კონტექსტზე (პოლიტიკური და სოციალური ვითარება, საზოგადოების ან სხვადასხვა სოციალური ჯგუფის ღირებულებათა სისტემა, ბაზრის მოთხოვნა და ა.შ.), ასევე იმ მემკვიდრეობაზე – სტატუსთა ნაკრებზე, ეკონომიკურ, სოციალურ, სიმბოლურ და კულტურულ კაპიტალზე, რომელიც ინდივიდის სოციალიზაციაზე, მისი გემოვნების, ცხოვრების სტილის, სოციალაურ-პოლიტიკური ორიენტირების ფორმირებაზე არსებით ზეგავლენას ახდენს და კონკრეტულ არჩევანს, ქცევასა და წარმატების ხარისხს განსაზღვრავს.
იხილეთ 2008 წლის კვლევა ” ახალი სოციალური კონტექსტი და გზა წარმატებისაკენ საქართველოში”
ავტორები:
ნინო დურგლიშვილი _ ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორი;
ემზარ ჯგერენაია _ ილია ჭავჭავაძის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სრული პროფესორი;
გიორგი კილაძე _ საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის მეცნიერების, კულტურისა და სამოქალაქო განათლების დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილე.